Menu Zamknij
MARKETING

Dlaczego w niektórych miejscach czujemy się lepiej i chętniej w nich przebywamy, a niektóre chcemy jak najszybciej opuścić?

Każde miejsce, czy to sklep, biuro, warsztat – posiada swój niepowtarzalny charakter. Na specyfikę danego każdego miejsca składają się między innymi jego organizacja przestrzenna, kolorystyka, dźwięki, zapachy, temperatura.

Tą ogromną ilość bodźców związanych z danym miejscem, odbieramy przez cały czas wszystkimi swoimi zmysłami. Zazwyczaj nie zdajemy sobie z tego sprawy, gdyż oddziaływanie to przez większość czasu odbywa się na poziomie nieświadomym.

Czy to zjawisko można wykorzystać w marketingu?
Okazuje się, że tak. Można i to całkiem skutecznie.

Dziś szczególnie w sklepach, aranżuje się specjalne ustawienie wyposażenia i towarów na półkach. Dobiera się odpowiednią roślinność, muzykę, kompozycje zapachowe, kolory, czy regulację temperatury. Nawet przejścia między półkami nie pozostawia się przypadkowi. Wszystko po to, aby klienci sklepów przychodzili chętniej, przebywali w sklepie dłużej, a czując się bardziej komfortowo i bezpiecznie kupowali więcej.
Tak właśnie działa marketing sensoryczny.

Narzędzie, z którego perfekcyjnie korzystają duże sieci handlowe aby zwabić klientów i znacznie zwiększyć sprzedaż, można też z powodzeniem wykorzystać w każdej, najmniejszej nawet firmie.

Dzięki marketingowi sensorycznemu nie tylko zwiększamy zadowolenie klientów czy podnosimy wartość sprzedaży. Jednocześnie też zmniejszamy zmęczenie swoich pracowników, a tym samym poprawiamy komfort i bezpieczeństwo pracy.

W konsekwencji podnosimy zyski przedsiębiorstwa, ponieważ pracując w przyjaznym środowisku pracownicy wolniej się męczą, a tym samym pracują zdecydowanie chętniej i wydajniej.

Co oferujemy

  • Wykorzystanie zasad psychologii pracy do zwiększenia motywacji i zaangażowania pracowników
  • Wykorzystanie perswazji wielozmysłowej – zastosowanie bodźców zmysłowych do tworzenia miejsc odpowiednich dla pracy fizycznej, umysłowej, strefy odpoczynku, oraz do subtelnego wpływania na klientów w celu zwiększenia sprzedaży i akceptacji wyższych cen. Perswazja multisensoryczna wykorzystuje m.in.:
    • wzrok (np. dobór odpowiednich kompozycji kolorów, eliminacja poczucia bałaganu)
    • słuch (np. ograniczenie hałasu i dokuczliwych dźwięków, dobór odpowiedniej muzyki)
    • węch (np. eliminacja nieprzyjemnych zapachów, dobór właściwych kompozycji zapachowych)
    • smak (np. dobór odpowiednich napojów, poczęstunków dla klientów)
    • czucie (np. zapewnienie właściwej temperatury, wilgotności i ruchu powietrza)
    • orientację przestrzenną (np poprzez stworzenie wrażenia przestrzeni, ustawienie mebli i dobór dekoracji)